Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01.2011 00:01 - Хуана де Ибарбуру
Автор: vilidimova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1415 Коментари: 0 Гласове:
12



Богатство

За ръка ме вземи!Под дъжда да изтичаме,
без чадъри,без дрехи обувки и шапки,
да развеем коси и да тръпнен под ласките
на прохладните,свежи,забързани капки...

Нека гледат съседите! Волни сме,влюбени,
този дъжд е сега тъй прекрасен и весел,
нека бъдем щастливи с най-простите радости
като двойка врабчета,унесени в песен.

Виж,полето блести покрай пътя с акации,
край разкошната вила на онзи сеньор,
който- всичкото злато събрал на света-

пак не може да купи и грам от богатството
тъй огромно,с което дарил ни е бог:
да е млада и пламенна в нас любовта!

image

МИМОЛЕТНО БЕЗПОКОЙСТВО

< в превод на Ал.Муратов и Ат.Далчев >

Отхапвах ябълки, целувах твойте устни.
Прегръщах боровете черни и уханни.
Потапях длани неспокойни във потока.
Вървях в гората от хилядолетни кедри,
пролазила в ливадите като влечуго тежко,
и тичах весело по пътищата каменливи,
които бременната планина опасват...

Ще дойде ден, когато аз ще съм спокойна...

Не се гневи на мойто безпокойство, мили!
Не се сърди задето пея и се смея!
Ще дойде ден, когато аз ще съм спокойна
завинаги, завинаги, мой мили!
Ръцете скръстени, угаснали очите,
ушите глухи и устата няма,
и бързите нозе в почивка вечна
върху земята черна.
Ще се разбие на смеха ми чашата кристална
във цепнатИната на свитите ми устни.

Тогаз ще кажеш ти: - Върви! - Но аз не ще вървя.
Ще кажеш: - Пей! - Но аз не ще запея.
Ще си отивам мъничко по мъничко във мир и тишина
под черната земя,
дорде над мене ще се чува да бръмчи животът
като пчела опиянена.

О, остави ме сладостта да вкуся на мига,
нетраен, неспокоен!

О, нека на устата ми червената и гола роза
притиска твойте устни!

След туй под черната земя ще бъда само пепел...






Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vilidimova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 723565
Постинги: 282
Коментари: 1126
Гласове: 6774
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031